Züppe, Türkiye'ye uygulanan her türlü ambargoya alkış tutar. Yerli olana karşıdır: yerli otomobile, uçağa, tanka...

Yeniliğe, gelişmeye de karşıdır: yola, köprüye, havaalanına, şehirleşmeye, eğitime...

O, Yavuz Sultan Selim  Köprüsünün ayaklarını sökmeyi vadetti, üçüncü havaalanının yapılmaması için çapulculuk yaptı. Muhacirlerin geldikleri yerlere geri  gönderilmesi gerektiğini söyleyecek kadar pervasızlaştı.

Züppe: "Giyinişte, söz söyleyişte, dilde, düşünüşte toplumun gülünç ve aykırı saydığı yapmacıklıklara ve aşırılıklara kaçan,  seçkin görünmek için, bazı çevrelerdeki düşünceleri benimseyen, hayranlık duyan ve onlar gibi davranmaya özenen." (https://kelimeler.gen.tr)

Züppe, bir tiptir. Her devirde, her toplumda görülür, hem klinik hem de hukukî vakıadır,  hastalıklı bir ruhtur, toplumu fevkalade rahatsız eder, taklitçidir, mirasyedidir, casustur.

Tanzimatla başlayan Batı taklitçiliğinin müşahhas örneğidir. Namık Kemal'in 'İntibah' ( Sergüzeşt-i Ali Bey) romanındaki Ali Bey, Ahmet Mithat Efendi'nin 'Felatun Bey İle Rakım Efendi' romanındaki  'Felatun Bey', züppe tipine örnektir. 'Çağdaş yaşam' budalasıdır.

Türkçeyi ecnebi aksanıyla konuşur, İslam'a oryantalist gözüyle bakar, tarihe sövmeyi, tarihi inkar etmeyi meziyet sayar  züppe. Her şeye karşıdır. Dünya onun için döner, her şeyi o bilir, her şey ona göre yapılmalı. Kamusal alanlarda giyim- kuşam ondan sorulsun ister. İslam'ı; 'ılımlı, ılımsız'  olarak  tasnif, "Türkçe bilim dili olamaz." diyerek  milletin kimliğini tahkir eder. Teröriste rahmet diler, teröristin elini alnını öper. Teröristi ' piknikçi', çevreci diye korumaya çalışır.

Züppe, darbecidir, mandacıdır. Batı'nın şer planlarının uygulayıcısıdır. Her on yılda düzenli aralıklarla 'Toplum Mühendisliği' yapar. Halk, onun gözünde  'göbeğini kaşıyan'dır. Onun oyu, halkın oyu ile bir tutulamazmış. Bundan dolayı birinci ve ikinci muntahipler sisteminin meşruluğunu savunur. Darbecilere verilen 'daimi senatörlük' ve 'kontenjan senatörlüğü' onun icadı.

Mehmet Akif'in ifadesiyle züppe:

"Serserî: Hiç birinin mesleği yok meşrebi yok;
Feylesof hepsi; fakat pek çoğunun mektebi yok!
Şimdi Allah´a söver… Sonra biraz bol para ver.
Hiç utanmaz, Protestanlara zangoçluk eder!"

Yakup Kadri Karaosmanoğlu ise züppeyi  25 Mart 1922 tarihli yazısında ( 95 yıl önce)  şöyle tarif ediyor: "...yarım yamalak aldıkları bir Avrupalı kültür ile kendilerini muhitlerinin üstüne çıkmış ve yüzyılları fersah fersah geçmiş sayarlar. Kâh alaycı, kâh horgörücü, kâh asî ve saldırgandır." (  Ergenekon, Bir Züppenin Tekâmülü, s. 125, Remzi Kitabevi, Yükselen Matbaacılık, 1973, İstanbul)

Yakup Kadri, Züppeler için ceza kanununa hükümler konulmasını istiyor. Zira, züppelerin asayişi bozduğunu, geleneklere, örf ve töreye saygısızlık ettiklerini, ihtiyar ve müzmin  züppelerin azgın bir boğadan daha tehlikeli olduklarını söylüyor.

" Her rezillik gibi züppelik de yaşla fazlalaşır, sanki ruhta bir çeşit nasır bağlar, tedavisi imkânsız hale gelir.... Bunlar yüzünden milletin şeref ve haysiyeti, hatta ara sıra  hayatı bile tehlikeye girebilir." tespitini yapıyor.

Züppenin, ayrıcalıklı konumunun tehlikeye girdiğini hissedince saldırganlaşacağını, her şeyi kırıp dökebileceğini, kendisinin yükselmesi için milleti alçaltmayı göze alabileceğini, milleti kuru kalabalıklar olarak gördüğünü, düşman görüşlerini, düşmandan aldığı bilgileri gerçekmiş gibi anlatacağını, her fırsatta kendisinin haklı olduğunu iddia edeceğini söylüyor.

Yerli otomobil yapımından rahatsız olan 'alaycı' zevat, yerli otomobilin adının 'RECO' olmasını istemesi züppeliğin gereği.

Türkiye'ye turist gelmesinden rahatsız olunmasıyla, MİT Tırları olayındaki casusluk faaliyetiyle ne kadar da  örtüşüyor!  Almanya yerli otomobile  karşı olunca züppe de karşı olmayı, Türkiye'yi teröre destek veren ülke konumuna sokmak için casusluk yapmayı, kendine görev telakki ediyor.

Züppe azmanı, Türk milletinin medeniyet kurmadığını, bilime sanata önem vermediğini söylemekten çekinmez.


Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.