Yahûdilik-Masonluk münâsebeti (110)
Neden Masonluk dâimâ Siyonizme hak veriyor?
Nitekim, Farmason Haham, Nâşir, Muharrir Isaac Mayer Wise’ın (Bohemya, Lomnička, 29.3.1819 – ABD, Ohio, Cincinnati, 26.3.1900) Yahûdilik-Masonluk münâsebeti hakkında aşağıdaki tesbîti de, aynı hakîkatin farklı bir ifâdesi değil midir? “…Dahası, şunu da biliyoruz ki Masonluk, bir Yahûdi müessesesidir ve -Orta-Çağdaki menşêiyle alâkalı olarak, Katoliklikden gelen bir derecesi ve mükellefiyetteki birkaç kelime hâric- onun târihi, dereceleri, mükellefiyetleri, parolaları, yorumları baştan sona Yahûdilere âiddir.
(https://www.gldf.org/obedience-maconnique/actualites/fiche-actualite/communique-de-presse-gldf-conflit-proche-orient-12-octobre-2023.html; 13.4.2024) (https://godf.org/wp-content/uploads/2023/10/communique-de-presse-du-Grand-Orient-de-France-9-octobre-2023.pdf; 22.4.2024)
Solda, Fransa Büyük Locası’nın
Filistinlilere karşı İsrâil’i destekliyen 12 Ekim 2023 târihli beyânâtı… Sağda,
Fransa Meşrik-ı Âzamı’nın aynı mâhiyetteki 9 Ekim 2023 târihli beyânâtı… Her
iki beyânât da kendi Sitelerinde neşredilmiştir…
***
“Muntazam
Masonluk” gibi “Liberal Masonluk” da, neşrettikleri teblîğlerle, “tedhîşçi
Hamas”ı en ağır ifâdelerle takbîh ve mahkûm ettiler, “İsrâil’e ve halkına
yönelik bu câniyâne, bu tedhîşçi tecâvüzün, bu barbarlık fiillerinin ve sivil
katliâmlarının hiçbir sûretle haklı görülemiyeceğini ifâde ederek Fransa ve
İsrâil Yahûdileriyle sarsılmaz bir dayanışma hâlinde olduklarını” bildirdiler…
Buna
mukâbil, Hamas’ın günâhı ne olursa olsun, bir asırlık mezâlim üzerine, on üç
aydır, Filistin halkının suçlu-mâsûm, çoluk çocuk, genc-ihtiyâr, hasta-sağlam,
kadın-erkek, asker-sivil tefrîk edilmeksizin mârûz kaldığı vahşet, sadistce
muâmeleler, sistemli jenosid, bir memleketin baştan başa harâbeye çevrilmesi,
hayâtî ihtiyâc maddeleri yardımının engellenmesi, hastahânelerin, mâbedlerin yerle
yeksân edilmesi, mezarlıkların dahi barbarca tecâvüzlere hedef olması,
milyonlarca insanın açlıktan, susuzluktan, bakımsızlıktan ölüme mahkûm
edilmesi, evsiz barksız bırakılması, göçe icbâr edilmesi, ilh… onları hiç
alâkadâr etmiyor! Kararmış vicdânları, ne kadar büyük cinâyetler irtikâb
ederlerse etsinler, hep Siyonistleri haklı çıkarıyor!
Siyonizmin yapışık
kardeşi
Neden
Masonluk dâimâ Siyonizme hak veriyor?
Çünki
Masonluk, Siyonizmin yapışık kardeşidir!
Nitekim, Farmason Haham, Nâşir,
Muharrir Isaac Mayer Wise’ın (Bohemya, Lomnička, 29.3.1819 – ABD, Ohio,
Cincinnati, 26.3.1900) Yahûdilik-Masonluk
münâsebeti hakkında aşağıdaki tesbîti de, aynı hakîkatin farklı bir ifâdesi
değil midir?
“…Dahası, şunu da biliyoruz ki
Masonluk, bir Yahûdi müessesesidir ve -Orta-Çağdaki menşêiyle alâkalı olarak,
Katoliklikden gelen bir derecesi ve mükellefiyetteki birkaç kelime hâric- onun
târihi, dereceleri, mükellefiyetleri, parolaları, yorumları baştan sona
Yahûdilere âiddir. (…We know still more,
viz that Masonry is a Jewish institution whose history, degrees, charges,
passwords and explenations are Jewish from the beginning to the end, with the
exception of one by-degree and a few words in the obligation, which true to
their origin in the middle ages, are Roman Catholic.)” (Isaac Wise,
“Intolerance and Insolence”, The
Israelite, Cincinnati, August 3, 1855, 2, no 4, 28) (https://sites.americanjewisharchives.org/collections/wise/browse.php?i=Year:By_Year:1855-1859; 21.8.2024) (Wise, bu makâlesini, Boston Morning Times gazetesinde
neşredilen bir okur mektubuna cevâben Farmasonluğu müdâfaa etmek için kaleme
almıştır.)
(The
Israelite 2, no. 4, August 3, 1855, 28) (https://sites.americanjewisharchives.org/collections/wise/browse.php?i=Year:By_Year:1855-1859; 21.8.2024)
Farmason Haham Isaac Mayer Wise tarafından Amerika’nın
Cincinnati şehrinde neşredilen The
Israelite gazetesinde, kendisinin Masonluğu müdâfaa eden “Müsâmahasızlık ve
Küstâhlık” başlıklı makâlesi…
***
9. Fasıl:
Muâsır Târihimizde
Siyonist-Sabataî-Mason İşbirliği
Bu mevzûda
binlerce sayfa neşretmiş bulunuyoruz. Mevzûun müdellel ve mevsûk tafsîlâtını
merâk edenler Yeni Söz’deki –altı
sene süren- o neşriyâtımıza mürâcaat edebilirler. Yahûdilik-Masonluk
münâsebetine dikkat çekmiye mâtûf işbu araştırmamızda sâdece iki husûs üzerinde
ve bir nebze durmak istiyoruz:
Birincisi,
Sabataîler hakkındaki başlıca tesbîtlerimiz (ki bunların delîlleri mezkûr
neşriyâtımızdadır; yine de bunlardan bâzılarını zikretmekden hâlî
kalmıyacağız);
İkincisi,
İsrâil Devletinin bânîlerinden Vladimir Jabotinski’nin şahsında ve
siyâsî-askerî faâliyetlerinde tezâhür eden Siyonist-Sabataî-Mason işbirliği…
Evvelâ,
Sabataîlik mes’elesi hakkında, yarım asırlık araştırmalarımıza istinâd eden
birkaç tesbîtimizi serdedelim:
Münâfıklığı dîn
hâline getiren bir cemâatin doğuşu
1)
Sabataîlik, İzmir’de zuhûr eden Haham Sabatay Sevi’nin (İzmir, 1.8.1626 – Karadağ,
Ülgen, 17.9.1676), kendisini, 12 nâibiyle berâber idâre edeceği dünyâ çapında
Yahûdi Krallığı kuracak Mesîh (veyâ Mehdî) îlân etmesiyle başlıyan ve Tevrât’ın
(Zohar kitabından mülhem)
Bâtınî-Kabbalacı tefsîrine dayanan, Îrân’dan Hollanda’ya kadar her tarafta
büyük bir tarafdâr kitlesi toplıyan, hâssaten Yahûdiler arasında doğurduğu
kargaşa sebebiyle bizzât bâzı hahamlar tarafından Osmanlı makâmlarına şikâyet
edilen, sâdece –kendi hâlinde- îtikâdî bir sistem olmayıp Pâdişâhı ve sâir
Kralları tahtlarından devirmeye mâtûf büyük bir fesâd hareketi olduğu
farkedilerek hakkında tâkîbât yapılan, binnetîce, dâîsi (Pâdişâh IV. Mehmed’in
de kafes arkasından tâkîb ettiği) Dîvânda sorguya çekilen, cürmü âşikâre
meydana çıkmakla berâber, kendisine ihtidâ ederek cezâsından kurtulma tercîhi
sunulan, bunun üzerine ihtidâ ettiğini söyleyip Mehmed Azîz Efendi ismini alan,
bililtifât kendisine kapı ortası tekaüdü olarak 150 akçe ihsân olunan ve
ömrünün sonuna kadar bu maaşı almıya devâm eden, buna rağmen ancak bir
aldatmaca olarak ihtidâ etmiş bulunan, el altından “Mesîhî” faâliyetlerine
devâm eden, buna mebnî, hakkında yine hahamlar cânibinden vâkî şikâyet üzerine
Arnavudluk’a sürülen ve şimdiki Karadağ’ın sâhil şehri Ülgen (Ulcinj)’de vefât eden, orada “Murâd
Dede” ismiyle bir türbesi bulunan, velhâsıl bu tıynette bir şahıs tarafından
mayalanan, dâîsinin telkînine muvâfık olarak Yahûdiler arasından kendisine tâbi geniş bir Münâfık topluluğuyle
günümüze kadar ulaşan, en mühim merkezleri Selânik, İzmir, İstanbul olmakla
berâber, bütün Balkanlar’a, Marmara ve Ege (hattâ kısmen Karadeniz)
Bölgeleri’ne, Adalar’a yayılmış bulunan fevkalâde gizli, aslı îtibâriyle hurâfelerle
yoğrulmuş olduğu hâlde 19. asrın sonu – 20. asrın başında Avrupaî
pozitivist-materyalist têsîrlerle Kemalizme istihâle eden, dâimâ potansiyel
ihtilâlci mâhiyetini koruyan, İslâma ve Türklüğe karşı gayz dolu sapkın, bâtıl
bir dînî-fikrî cereyândır.