Kulüpler Birliği Vakfı Toplantısı’nın ardından kameraların karşısına geçen Başkan Ertuğrul Doğan, futbol kamuoyunun gündemini sarsacak açıklamalarda bulundu.

İspanya turladı, Uruguay yıkıldı
İspanya turladı, Uruguay yıkıldı
İçeriği Görüntüle

"Mevcut sistem sürdürülebilir değil"

Yabancı oyuncu sınırlaması konusunda kulüplerin ciddi bir rahatsızlık içinde olduğunu vurgulayan Doğan, "Camialarımızın bu konuda çok net bir hassasiyeti var. Açık konuşmak gerekirse, şu anki mevcut yabancı kuralından memnun olan tek bir kulüp bile yok. Bu konuyu kendi aramızdaki iletişim ağında detaylıca masaya yatıracağız ve kulüplerimizin ortak vizyonunu belirleyeceğiz. Elbette federasyonun kararına saygılıyız ancak hiçbir kural değiştirilemez değildir. Geçmiş şartlarda o karar doğru görünmüş olabilir ama bugün kulüplerimizin çok haklı ve somut talepleri var. Dosyamızı hazırlayıp TFF ile paylaşacak ve bu düğümü çözmek için destek isteyeceğiz" dedi.

Masadaki formül: 12+5 ya da eski sistem

Çözüm önerilerine de değinen Ertuğrul Doğan, "Daha önce TFF’ye resmi olarak 12+5 modelini önermiştik. Ancak geçtiğimiz sezon uygulanan yabancı kuralına geri dönülmesi de seçenekler arasında. Tüm bunları federasyon yönetimiyle oturup müzakere etmemiz gerekiyor" ifadelerini kullandı.

Krizi doğuran süreç: TFF ne karar vermişti?

Türkiye Futbol Federasyonu (TFF), 21 Mayıs tarihinde radikal bir hamleyle Süper Lig'in 2026-27 sezonundan itibaren geçerli olacak yeni yabancı kuralını ilan etmişti.

Kamuoyunda tartışma yaratan TFF'nin yeni modeline göre:

Takımların kadrosunda bulundurabileceği yabancı sayısı 10+4 olarak sınırlandırıldı.

Kadrodaki 10 yabancı futbolcu için herhangi bir yaş sınırı getirilmedi.

Kalan 4 oyuncunun ise futbolun geleceğine yatırım amacıyla 1 Ocak 2003 ve sonrasında doğmuş genç isimlerden oluşması zorunlu kılındı.

Kulüplerin bu dayatmaya karşı tek ses olması, TFF ile kulüpler arasında yeni bir pazarlık sürecinin kapısını aralayacak gibi görünüyor.

Kaynak: Haber Merkezi